Tuesday, March 24, 2009

Pengenalan "Budak Damak"

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Nama aku izman. aku menggelarkan diri aku BUDAK DAMAK kerana aku dilahirkan di kampung Damak. Ala kampung kecil je, di daerah Jerantut, Pahang Darul Makmur.

Aku saje-saje buat blog ni sekadar nak berkongsi pengalaman hidup sebagai budak Damak yang membesar di suatu pekan kecil, yang zaman kecil aku bergelumang selut dan hutan.

Meskipun aku dilahirkan dan dibesarkan di kampung, aku bangga dan tidak malu menyatakan bahawa aku memang budak kampung. Kalau boleh dengan blog ini aku nak berkongsi sedikit pengalaman aku sebagai budak kampung yang kerjanya menggetah burung, mandi sungai tak ingat dunia, memanah ikan, melastik burung, membantu keluarga di kebun, dan mungkin ada sedikit kisah seram sejuk pengalaman dengan arwah datuk yg ada sedikit kepandaian tradisional.

Sama ada korang suka atau tidak, pengalaman-pengalaman yg bakal aku kongsikan adalah realistik dan mungkin korang tak akan baca dimana-mana.

Mana-mana Budak Damak, atau Budak Jerantut, atau Budak Pahang atau mana-mana individu yang sudi 'link' atau komen aku terima dengan tangan terbuka.

kalau nak email aku, gunalah email rasmi aku ini damak_76@hotmail.com

Kepada sesiapa yg berasa tersinggung dengan bicara budak damak ini aku nasihatkan toksahlah datang lagi sini. Buang karan je.

Wassalam...

izman