Wednesday, March 25, 2009

Kelahiran dan Zaman Bayi

Aku sebenarnya tak tahu cara memulakan kisah hidup aku ni, adalah lebih baik aku mulakan dari saat aku dilahirkan, bayi, kanak-kanak, dan seterusnya atau mengikut suka hati aku. buat sementara waktu ni, aku mulakan dengan pengalaman aku dari kecik2 dulu.

begini kisahnya.....

Pada 03 haribulan Februari 1976, disebuah rumah kedai di kampung damak, seorang bayi lelaki yang comel dilahirkan. siapa lagi, itulah aku, izman. aku tak boleh tanya papa aku kenapa namakan aku izman, bukan azman, misman atau wak karman, kerana aku belum boleh bercakap masa mereka menamakan aku izman. sampai sekarangpun aku tak pasti kenapa nama aku sedemikian, yang pasti nama aku uniq dan susahlah nak jumpa nama izman. aku juga risau kalau tanya kenapa namakan aku izman, nanti papa aku kecik ati atau menampar aku. korang faham2 sahajalah, keturunan aku ni jenis baran sikit. aku je jenis penyabar (puji diri sendiri).


Gambar : aku semasa berusia 3 bulan.

aku dilahirkan dalam keluarga pantai timur, may be aku rasa darah campuran kelantan lebih banyak. keturunan aku sebelah mami aku ada darah kelantan, siam dan arab. mengikut ceritanya banyak lagi waris2 (waris jari hantu??) kami yang masih menetap di siam. bila aku tanya nenek, nenek cakap aku keturunan tok sheikh golok, dan timbul atas perkahwinan dari orang dari tanah parsi. jangan tanya aku lebih lanjut, aku pun tau tau parsi tu dekat mana. dan aku tak pedulipun ia dekat mana. keturunan datuk sebelah papa aku pula dikatakan berasal dari tanah palembang. asal dari palembang aku agak percaya sebab datuk aku sempat cerita sejarah perjalanan datuk dia yang datang ke tanah melayu; yang diceritakan oleh ayah datuk aku kepada datuk aku (he.3x... jangan pening!). ini ada dalam salasilah keluarga yang aku kaji, ayah kepada moyang aku (lepas moyang, tak kan nak panggil monyet pulak. aku bukan pengamal teori darwin yang mengatakan manusia berasal dari monyet) yang bernama Ghotan berasal dari palembang. tapi apsal ada kawan2 yang kata muka aku muka jawa yer??

cukuplah pasal keturunan, akupun tak pasti ia betul atau tidak sebab aku tak sempat jumpa dan bertanya dengan moyang2 aku tentang kesahihan cerita itu. yang aku tau, kalau datuk nenek aku tipu aku, korangpun kenalah tipu sekali. kuang.3x...

papa aku pada masa itu adalah seorang pekedai runcit, dan pembeli getah di kawasan itu. aku bulehlah dikatakan agak selesa sebab mami aku sangat sayang kepada aku dan dalam rumah kami ada banyak makanan. apatah lagi aku yang sepanjang masa tinggal bersama2 papa dan mami aku manakala adik beradik aku yang lain lebih selesa tinggal bersama datuk dan nenek. seronoknya hidup aku! aku dari kecik mana boleh dipisahkan dengan makanan.

aku ada banyak gambar masa baby dan kecil2, may be sebab papa aku suka ambil gambar anak2 dia membesar. gambar2 di studio juga masih tersimpan utuh di dalam bilik. tapi biarlah aku publish satu dulu, kalau publish semua rasa menunjuk2 pulak kemontelan aku masa kecik.




IZZI ADVERTIZING----------------------------------------------

Kandungan Ebuku Ini :
1) Sejarah Kaedah
2) Cara Mengira
3) Huraian Nombor
4) Nombor Kombinasi
5) Analisa Kekuatan, Kelemahan dan Potensi
6) Perniagaan Yang Sesuai
7) Arah Kejayaan dan Kekayaan
8) Potensi Penyakit
9) Kod Jutawan
10)Strategi Kejayaan dan Kekayaan